Serzenip mi kendine gelecek yoksa silkenip mi kendine gelecek henüz bilemedi, dolaşıyor...

26 Kasım 2009 Perşembe


başsız inek...




Herkes bayramla ilgili bilimum yerlere not düşmüş, kimisi bayram kutlaması yapmış kimisi kazalara dikkat çekmiş, kimisi kurban kesmenin canilik olduğunu söylemiş, kimisi doğru dürüst kesin demiş vs. vs... Ben ne diyim şimdi diye düşünüyorum...


Bir kere madem müslümanız, bu kurbanın kesilmesi lazım. Et seversin sevmezsin o ayrı konu. Görevse yapılacak. Ben de hoşlanmıyorum kesilmelerinden, çekiştirip mezbahaya ya da oraya buraya götürülmelerinden ama dini vecibeyse yapacak bir şey yok. İnsanların tercihlerine saygılı olmak lazım. Bi de sanki hiç hayvan görmemiş vegeteryan ülkede yaşıyormuş numarası yapmayalım. Bu bayramdan haberi olmayanımız yoktur, çocuklumuğuzda hangimiz şeker toplamadık, hangimiz kavrulmuş eti yemedik. Şimdi nedir bu olaya bu kadar fransız olma ayağı. Bugünü yadsıyarak başkalarına hoş mu gözükeceğiz. Normal günlerde et yerken sesimiz çıkmıyor ama. Sanki o zaman rızalarını mı alıyorduk onları kesmek için. Şimdi onlara sormadan kestik diye suçlu mu hissedelim kendimizi. Ya da normalde önce anesteziyle uyutup sonra kesiyorduk da şimdi direkt boğazlarına bıçağı dayıyoruz da cani mi oluyoruz? Binlerce yıldır bu hayvanlar kesilir yenilir. Dini anlamda kestiğimiz zaman suç. Ben işte bunu anlamıyorum.

Bir şeyi, bir olayı, bir durumu eleştirirken enikonu düşünüp öyle konuşmak lazım. Hele böyle hassas konu da. Türk milleti bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olur ya. Bir bakarız hepimiz birilerine fetva veriyoruz. Eğer derseniz ki bu hayvanları keserken hijyene dikkat edelim, onlara eziyet etmeyelim, keserken bıçağa dikkat edelim de bir yerimizi kesmeyelim o zaman anlarım. Yani entel olacağım diye ayyy ne kurbanıymış, bu ne caniliktir demenin bir manası yok. 364 gün et yerken sesiniz çıkmıyor. Entel olmanın, aydın olmanın, marjinal olmanın yolu kurban bayramında ona buna bok atarak mı oluyor. Eyy benim memleketimin güzel ama içi boş insanları. Kurban bayramı sadece hayvanları kurban etmenin bayramı değil. Bu kadar dar ve sığ düşünürseniz yanılırsınız. Kurban paylaşmaktır, en yakınından en uzağına insanların farkında olmaktır. Düşküne, fakire, yetime, mazluma, hastaya yardım etmektir. Kazayı belayı başından savmak için bir fırsattır.


Etrafta gördüğümüz görüntüler hoş değil kabul ediyorum. Çocukları dehşete düşürecek kadar vahşi, biz büyükleri insanlığımızdan utandıracak kadar trajiktir bunlar. Lütfen adam gibi keselim kurbanları, üsulune göre keselim, keserken kendimizi kesmeyelim, usülüne uygun dağıtalım, paylaşalım...


Herkese hayırlı bayramlar dilerim... Ne kurban keseni, ne de kesmeyeni bilmeden, anlamadan eleştirmeyelim...

2 yorum: